Verhalen van…

Een DapperDagboek vertelt het verhaal van een dapper kind in en rondom het ziekenhuis. Maar ook de dappere ouders, gezinsleden en de professionals die werken met het DapperDagboek hebben mooie verhalen. Hier vertellen zij hun ervaringen.

Net na zijn geboorte was zijn eerste ziekenhuisopname al een feit. Helaas hield het daar niet op. Van kwaad tot erger tot de uiteindelijke diagnose; Nefrotisch Syndroom. Bay is dan drie jaar oud.

Enea is pas vier jaar oud als hij in september 2013 het ziekenhuis belandt met heftige buikpijn en veel bloedverlies.

Op 10 augustus 2014 krijgt Pepijn (toen 2,5) last van zijn bekken. Moeilijk lopen en ook verhoging lieten alarmbellen afgaan. De huisarts dacht aan een heupontsteking, maar het ging slechter en slechter met Pepijn.

“Wat zo ontzettend mooi is van het systeem wat Stichting Dapper Kind heeft, is dat er geen enkel kind wordt uitgesloten. Het is niet gericht op één bepaalde ziekte. Het is al erg genoeg dat kinderen ziek zijn.”