Diane, de moeder van Enea, vertelt haar verhaal

Ouders zijn ook ontzettend dapper wanneer hun kind ziek is.  Tijdens het ziekteproces van hun zoon Enea begint zijn moeder Diane in het DapperDagboek van Enea te schrijven en te plakken tot hij het zelf kon.

Untitled design (4)
Ze vertelt:  Het DapperDagboek was niet alleen belangrijk voor onze zoon Enea, maar ook voor ons. Het Dagboek nodigt uit tot schrijven. En wij deden ook erg ons best om de Plakkers te verzamelen toen Enea te ziek was, het Dagboek moest wel een zo compleet mogelijk beeld geven.

Ook nu we thuis zijn, gebeuren er soms nog dingen die hij niet fijn vindt. Daarom hebben we Spidermanstickers gekocht, die mag hij opplakken bij situaties die nu nog thuis gebeuren. Gelukkig zijn ze steeds minder nodig.

Untitled design (2)Het Dagboek is heel bijzonder, maar soms is het ook erg confronterend om al die Plakkers te zien. Hij is nog zo jong en heeft al zo veel meegemaakt! Maar de voldoening is groter en als we straks weer naar het ziekenhuis moeten, zal het weer stimuleren om soms nog net dat ene stapje extra te zetten.

Lees het dappere verhaal van Enea hier.