Villa Vivre kinderthuiszorg vertelt over hun ervaringen met het DapperDagboek

Sinds maart 2016 werken wij op een ontzettend prettige manier samen met Stichting Dapper Kind. Eerder dit jaar zijn wij door Leonie gebeld of wij als kinderthuiszorg organisatie interesse hebben in de Dapper Dagboeken van stichting Dapper Kind. Tuurlijk hebben wij volmondig ja gezegd! Alle kindjes die bij Villa Vivre in zorg zijn, zijn enorm dapper! Vaak maken ze op hun jonge leeftijd al veel mee, en moeten ze nare (be)handelingen ondergaan. Wat zo ontzettend mooi is van het systeem wat Stichting Dapper kind heeft, is dat er geen enkel kind wordt uitgesloten. Het is niet gericht op één bepaalde ziekte. Het is al erg genoeg dat kinderen ziek zijn, en daarom is het fijn dat het dagboek beschikbaar wordt gesteld voor alle zieke kinderen. Tevens kunnen kinderen en ouders in het dagboek teruglezen, wat ze allemaal al hebben meegemaakt. Niet alleen de minder leuke dingen worden in het dagboek belicht, nee ook de positieve zaken, zoals bijvoorbeeld als een kind juist een goed dag heeft, of als een nare behandeling is gestopt. Dat is natuurlijk helemaal top. Leonie is een ervaringsdeskundige, ze weet hoe het is om een ziek kindje te hebben, te verliezen zelfs. Dat zij deze stichting op deze manier zo heeft neergezet, maakt haar een dappere moeder. Een geweldig mens, die met enorm veel passie en met heel haar hart zorgt, dat zieke kinderen een oppepper krijgen. De manier waarop Leonie en haar moeder de boeken kwamen afgeven, geweldig, wat een feestje zeg. Het enthousiasme straalt er gewoon bij beide dames vanaf. Ook onze verpleegkundigen zijn enthousiast en werken graag met de dagboeken en stickers. Wij hopen dan ook dat er heel veel ziekenhuizen, maar ook thuiszorginstellingen gaan samenwerken met Stichting Dapper Kind. Evita Tomola – Manager Villa Vivre